L'institut Santa Maria d'Eivissa ha estat seleccionat per participar en el projecte Europarlament Palma 2019 (EPP).

Professors i alumnes s'han embarcat amb un ambiciós projecte Europarlament Palma (EPP), l'objectiu del qual és, sensibilitzar els i les alumnes de 15 a 18 anys amb la seva futura ciutadania europea. Es reuneix cada any durant dos dies a Palma.

Per fer-ho accessible a un públic jove, s'ha simplificat el funcionament de les institucions europees posant especial èmfasi en els grans reptes europeus i en els debats que s’hi originen o que són susceptibles d’originar-s’hi. No obstant això, la proporció de diputats dels diferents països europeus i dels partits polítics és reflex de la realitat. Així, només es procedeix a la primera lectura de directrius o reglaments, en comissió i en sessió plenària. L'enllaç entre la Comissió Europea, el Consell de Ministres i el Parlament no es duu a terme.

S'atribueix a cada participant un país i un partit. Aquest representa un eurodiputat o eurodiputada real i se li assignarà una comissió de l'Europarlament.

La llengua de treball de l'EPP és l'anglès.

Les comissions comporten entre 30 i 50 eurodiputats, la qual cosa permet la participació de tots els i les alumnes en les discussions i treballs legislatius preparatoris.

Les presidències de l'Europarlament i de les comissions parlamentàries són assegurades pels alumnes triats pels centres participants que ja tenen una experiència en gestió de projectes i un molt bon nivell de la llengua vehicular.
Cada alumne-diputat representant un diputat europeu real ha de seguir els posicionaments polítics del seu diputat o diputada. És possible prendre contacte directe amb ells a través de la pàgina web del Parlament Europeu.

El projecte té com a objectiu desenvolupar les següents competències:

• La recerca d'informació
  • L'escriptura
  • La presa de paraula en públic
  • La resolució de problemes
  • La recerca de consensos, compromisos i cooperació
  • L'aprenentatge de l'anglès com llengua vehicular.

Rols:

• Eurodiputat
  • Ponent
  • President de grup polític
  • President de comissió
  • President de l'Europarlament Palma
  • Assistent
  • Periodista

Març 2019

Coneixes el projecte d'esmorçars saludables?